אירועים עסקיים

אירועים עסקיים מהווים חלק נכבד מפעילותה של חברה. ההגדרה של אירועים עסקיים כוללת בין השאר אירועי חברה, אירועי השקה, אירועי קידום מכירות (קד"מ), כנסים, הדרכות עסקיות וימי עיון.

אירועים אלו מאפשרים לכל ארגון לשפר את מעמדו בקרב הלקוחות, העובדים והקולגות שבתחום פעילותו על ידי חיזוק קשרים חברתיים בתוך הארגון או יצירת קשרים עסקיים מחוץ לארגון.

בעבר אירועים מסוג זה היו נערכים בבתי מלון, באולמות כנסים או חדרי ישיבות בבתי משרדים מפוארים, אך כיום המגמה הזו השתנתה ואפשר לבחור באלטרנטיבות רבות אחרות. כיום אפשר למצוא מקומות חדשים ומעוצבים, המספקים במדויק את צורכי החברה ומציעים מגוון פתרונות להפקת אירועים עסקיים יצירתיים, מושקעים ומרגשים כאחד.

מרבית החברות כיום, מנסות ליצור תדמית מתקדמת וגמישה שמתאימה את עצמה לרוח התרבות העכשווית ולכן אירוע חברה עסקי כזה או אחר חייב לשקף ייחודיות, קידמה ויצירתיות – "לא כמו כולם" "שכולם ידברו עלינו" אלו משפטים שבעלי החברה היו מעוניינים עבור האירוע שלהם.

כדי להפיק אירוע עסקי ייחודי ושונה יש להגדיר תחילה מה מטרת האירוע ומה יהיה הקונספט שאותו מעוניינים ליישם.

חשוב לשלב במקום הנבחר את אותו הקונספט ולהדגיש את המסרים שמעוניינים להעביר למשתתפים. העברת המסרים קשורה גם באווירה שמייצר המקום, באופן ארגונו והתאמתו של המקום לתכני האירוע, לאופי החברה ולמנהליה. בחירה נכונה ומתאימה של המקום, תשפיע באופן ישיר על מיתוגם והצלחתם של אירועים עסקיים.

אין ספק שהפקה של אירוע כזה היא תורה שלמה ובהחלט משימה לא פשוטה ולכן כדאי שאיש מקצוע מיומן ובעל ניסיון ינהל ויפקח בקפידה על אירוע שכזה.

תחילה,חשוב למצוא חברה או אדם מתוך הארגון שינהל את האירוע וידע לבחור את אנשי המקצוע הנכונים שיפיקו אירוע ייחודי ויצירתי, תוך כדי שמירת הערכים והמקצועיות של הארגון וערכיו.

מעבר לניהול ותכנון של האירוע, חשוב לא פחות למצוא מקום מתאים. מקום המתמחה בניהול אירועים עסקיים ובעל ניסיון בתחום, הכולל צוות עובדים מקצועי ומיומן, הקשוב לצרכים ולדרישות הארגון, אשר ילווה את הפקת האירוע מתחילתה ועד סופה, במסירות ובדאגה לפרטים הקטנים.

יצוין כי אירועים עסקיים יכולים להוות נדבך נוסף בקשר שבין העובד לחברה ובין חברה אחת למשניה. הפקה של אירוע עסקי במקום מתאים, שתנוהל בצורה טובה, יכולה לעודד קשרי עבודה חדשים, להחדיר מוטיבציה בעובדי הארגון, לעורר מודעות ארגונית ונאמנות לחברה ולחזק שיתוף פעולה בין עובדים או חברות (תלוי מה אופי האירוע ומטרתו).

אם ננסה לסכם את שלבי העבודה הנכונים:

  • הגדרת תקציב עבור האירוע
  • בחירת אדם מתוך הארגון שייבחר את הספק הנכון לניהול האירוע
  • בחירת מפיק אירועים
  • בחירת קונספט עבור האירוע (תלוי אופי ומטרת האירוע)
  • בחירת מקום פיזי לקיום האירוע
  • תכנון האירוע ע"פ הקונספט: אוכל, צורת ישיבה, בידור, חשיפת מוצר/ מותג, give a way ועוד.

איש המקצוע אמור ללוות, לייעץ ולהוציא לפועל בהתאם להנחיות שלכם את האירוע.